Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018

Οικογενειακή υπόθεση: Τα sms της Ελισάβετ Μουτζάν στον αδερφό της (Από τη Γ΄Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ρόδου)

    Το ιστολόγιο, ως γνωστόν, είναι φτιαγμένο  πολύ κοντά σε μια σκωληκότυρυπα η οποία δημιουργεί ανωμαλίες στο  χωροχρονικό συνεχές. Είπαμε, λοιπόν, να εκμεταλλευτούμε το γεγονός αυτό φέτος στις δημιουργικές μας εργασίες για να ασκηθούμε σε νέα κειμενικά είδη...
   Είναι γνωστό, καθώς το αναφέρει η ίδια στην "Αυτοβιογραφία" της,  πως η Ελισάβετ Μουτζάν
έγραφε μακροσκελή γράμματα στον - ας μην κρυβόμαστε -
μισογύνη κατά τας κοινωνικάς επιταγάς της εποχής αδερφό της στα οποία ζητούσε να της επιτρέψει να μην παντρευτεί, αλλά να μονάσει  ή να αποσυρθεί στο εξοχικό της οικογένειας ώστε να ασχοληθεί με τις πνευματικές της ασχολίες τις οποίες τόσο αγαπούσε.
   Σε ένα παράλληλο σύμπαν ωστόσο,  κατά τον 19ο αιώνα έχει ήδη συντελεστεί η Επανάσταση της Υψηλής Τεχνολογίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει βελτιωθεί η θέση των γυναικών στην κοινωνία. Κι η Ελισάβετ Μουτζάν έχει ένα κινητό τηλέφωνο και μονάδες που της φτάνουν ίσα για να στείλει ένα και μοναδικό sms  στον αδερφό της. Ας δούμε, λοιπόν, τι θεωρεί η Γ΄Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ρόδου πως θα έγραφε στο μήνυμα αυτό...

Χρήστος Γ3
Επειδή είναι το τελευταίο μήνυμα που μπορώ να σας στείλω, δεν θα φλυαρήσω και θα σας πω απλώς πως εξαιτίας της παιδείας που μου χάρισε ο πατέρας μου βασανίζομαι άδικα όλη μου τη ζωή. Τέλος, θα ήθελα να εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου για το γεγονός ότι δεν με αφήνετε να σας μιλήσω.

Σάββας Λ. Γ3
Αγαπητέ αδελφέ. Σε παρακαλώ μην κάψεις τα συγγράμματά μου.  Θα ήθελα, αν θέλεις και μπορείς, να τα δώσεις σε κάποιον να τα εκδώσει, για να μη χαθούν. Γιατί τα νοιώθω σαν παιδιά μου.

Άγγελος Ν. Γ1
Μην καταφρονήσεις τα "παιδιά" μου. Αγωνιώ πολύ για την τύχη τους. Επιθυμώ την καταξίωσή τους.  Εκτίμησε το δικαίωμά μου στο πνεύμα. Παράδωσε τα σε σίγουρα χέρια.  Ευχή μεγάλη σου δίνω για την ανάδειξή τους.

Αγγελική Γ3 
 Αδελφέ, δεν θα πω πολλά.  Θέλω να είμαι ελεύθερη, ακούστε με, θέλω να σας μιλήσω. Είμαι άνθρωπος! Σκεφτείτε λογικά. Βοήθεια! Έχω δικαιώματα, δεν πρέπει να φοβάμαι να εκφραστώ στο ίδιο μου το σπίτι! Οι γυναίκες δεν πρέπει να γίνονται δούλες. Πολλές φορές σκέφτηκα να σας μιλήσω κι ας ήξερα πως τα λόγια μου δεν θα 'χουν για σας σημασία...

Κατερίνα Σ. Γ1
Αγαπητέ μου αδερφέ, θέλω να σου μιλήσω για κάτι πολύ σημαντικό στη ζωή μου. Θα ήθελα να σου κάνω μια παράκληση. Ξέρεις πως η συγγραφή και τα γράμματα είναι ό,τι αγαπώ περισσότερο από όλα σ΄αυτόν τον κόσμο. Και θέλω να σε ρωτήσω αν μου επιτρέπεις να γίνω μοναχή ή να πάω να ζήσω μόνη μου στην αγροικία, για να μπορέσω να συγγράφω και να μελετώ με την ησυχία μου, χωρίς να ενοχλώ κανέναν. Περιμένω την απάντησή σου. Ελίζα.

Γιώργος Μ.  (Γ3)
Αδερφέ μου, δεν ξέρω πολλά γράμματα, αλλά ξέρω αρκετά για να καταλάβω ότι όλοι φέρονται στις γυναίκες σαν σκλάβες. Θέλω να πάω να πολεμήσω τους εχθρούς! Βλέπω τα ρούχα μου, θυμάμαι πως είμαι γυναίκα κι απογοητεύομαι. Φοβάμαι πολύ για το μέλλον μου! Τι άντρας θα με πάρει; Τι θα γίνουν τα γραπτά μου;  Βοήθεια!

Κατερίνα Κ. Γ2
Αδερφούλη μου.
Θα ήθελα να σου πω πως έχει πάει η ζωή μου από τότε που έχω να σε δω.  Έχω κάνει ένα γάμο με το ζόρι και δεν με αφήσατε να σπουδάσω. Αυτά είχα να σου πω.

Λίζα Γ3
Αγαπητέ αδερφέ. Ξέρεις πως δεν μου αρέσει να είμαι κλεισμένη μέσα. Γιατί μου το κάνετε αυτό; Δεν προσπαθείς να πείσεις το θείο να με αφήσει να βγω  για λίγο έξω; Θέλω να γνωρίσω καινούργια μέρη, να σπουδάσω, να μορφωθώ περισσότερο, να πω ότι η ζωή μου είχε κάποιο σκοπό. Το γεγονός ότι γράφω μόνο δεν με βοηθάει να πετύχω τ' όνειρό μου. Σκέψου το. Δεν θα ήταν ωραίο να είσαι κλεισμένος μέσα και το μόνο που θα έβλεπες από τον έξω κόσμο να είναι η εκκλησία. Σκέψου το. 

Μαρίττα Γ1
Αγαπημένε μου αδερφέ, σ΄αγαπώ πολύ και θα μου λείψεις πολύ. Να με θυμάσαι!

Μιχαήλ Άγγελος Γ3
Αδερφέ μου, σου γράφω αυτό το sms ό,τι ήθελα να σου πω και δεν μπορούσα λόγω εποχής και περιβάλλοντος. Εγώ, αδερφέ μου, θα ήθελα να κάνω κάτι  ώστε να βοηθήσω την κοινωνία. Θα ήθελα όλες οι γυναίκες, μαζί κι εγώ, να έχουν ελευθερία. Θα ήθελα έναν άντρα που να με αγαπάει και να τον αγαπάω και, το πιο σημαντικό, να έχω τα ίδια δικαιώματα μ' αυτόν και να μην με έχει για σκλάβα. Πιο πολύ όμως ήθελα - και θέλω- να δω τα έργα μου να διαβάζονται κι όχι να πεταχτούνε. Θέλω κάποιος να τα προσέχει γιατί είναι αυτό που μου αρέσει στη ζωή να κάνω και είναι ο λόγος για τον οποίο ζω.

Ειρήνη Γ2
Αδερφέ μου. Δεν μπορώ άλλο σ' αυτό το σπίτι. Η αδιαφορία και η απαξίωσή σου είναι ό,τι πιο εξευτελιστικό και υποτιμητικό. Για αυτό σας εγκαταλείπω. φιλιά :* 

Μαρία Γ1
Αδερφέ μου, να ξέρεις ότι σ' αγαπώ πολύ αλλά είμαι αναγκασμένη ή να παντρευτώ ή να πεθάνω. Αλλά θέλω να σου πω πως αγαπώ πολύ το διάβασμα και να γράφω διηγήματα. Να το ξέρεις ό,τι κι αν γίνει. Θα σ' έχω πάντα μέσα στην καρδιά μου.

Αναστασία Ζ. Γ2
Αδερφέ μου, ξέρω πως δεν θες να μου μιλάς και γι' αυτό σου στέλνω αυτό το sms. Άσε με, σε παρακαλώ, να κάνω αυτό που αγαπώ. Θέλω να εκδώσω τα δικά μου βιβλία. Σ΄αγαπώ.

Ραφαέλα Γ3
 Αγαπημένε μου αδερφέ, δεν αντέχω άλλο. Δεν έχω την ελευθερία να κάνω τίποτα και έχω τόσο καιρό να ακούσω την φωνή σου που την έχω ξεχάσει σχεδόν. Είμαι εγκλωβισμένη όλη μέρα μέσα στο ίδιο μου το σπίτι. Ευτυχώς έχω ακόμα τα γράμματα. Τα συγγράμματά μου, τα παιδιά μου, να μου κρατάνε συντροφιά. Θέλω να φύγω, δεν αντέχω άλλο, ποιος ο λόγος να βρίσκομαι κλεισμένη εδώ πέρα! Γιατί να πρέπει να παντρευτώ με το ζόρι  κάποιον που δεν θέλω, κάποιον που δεν αγαπώ;...

Ελισάβετ Γ2
Αδερφέ μου, δεν αντέχω άλλο μέσα σ' αυτό το σπίτι, γι' αυτό σας εγκαταλείπω. Αντίο, να προσέχεις... 💓

Χριστίνα Γ2
Μακάρι να πέθαινα, παρά να ζήσω τέτοια δυστυχισμένη ζωή.

Ακίρα Γ3
Αγαπητέ μου αδερφέ, σε παρακαλώ να ξανασκεφτείς την απόφασή σου. Δεν θέλω να μείνω κλεισμένη στο σπίτι, αλλά ούτε και να παντρευτώ κάποιον που θα με έχει σκλάβα. Θέλω να είμαι ελεύθερη και να μπορώ να ασχοληθώ μ' αυτό που μου αρέσει , τη συγγραφή και την γνώση. Προσπάθησα πολύ κι έμαθα πράγματα που οι άλλες γυναίκες δεν ξέρουν. Είναι άδικο να μην μπορούμε να ασχοληθούμε με το μέλλον μας. Είμαι ικανή να καταφέρω ό,τι βάλω στόχο. Και δεν θέλω να πιστεύω πως εσύ, ο ίδιος μου ο αδερφός, θα με σταματήσεις.

Γαβριέλα Γ2
Αδελφέ μου, θα ήθελα να πάω να σπουδάσω,  γιατί αγαπώ αυτό που κάνω, δηλαδή να συγγράφω. Θέλω να με γνωρίσει ο κόσμος μέσα από τα συγγράμματα και τα βιβλία μου. Θέλω να περάσω αρκετά μηνύματα στους ανθρώπους. Θα εκτιμούσα πάρα πολύ εάν με άφηνες να πραγματοποιήσω αυτό το μεγάλο μου όνειρο.

Καλλιόπη Γ3
Αγαπητέ μου αδελφέ, θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σου. Πρέπει να σου πω πως είμαι πολύ απογοητευμένη που πρέπει να ακολουθήσω ένα δρόμο με το ζόρι. Πώς είναι δυνατόν μια μάνα να εγκαταλείψει το παιδί της; Σε παρακαλώ, κατάλαβε με κι έλα εδώ.

Όλγα (Γ1)
Αδερφέ μου, ξέρω ότι δεν μιλάμε πολύ! Απλά θα ήθελα να σου πω δυο τρία πράγματα για τη ζωή μου.

Αλέξανδρος Γ1
Αδερφέ μου, τι κάνεις; Ελπίζω καλά, γιατί μου λείπεις πολύ.  Όπως βλέπεις ξέρω να γράφω. Ο πατέρας με έμαθε γιατί του φάνηκε αστείο στην αρχή που μια γυναίκα λατρεύει να μαθαίνει γράμματα.  Εμένα όμως μου αρέσει πραγματικά! Και έχω μερικούς στόχους τους οποίους θέλω να καταφέρω να τους τελειώσω, τώρα που ξέρω να γράφω και να διαβάζω. Γράψε μου σύντομα!

Μαρία  Μ. Γ2
Δεν μπορώ να κάθομαι στο σπίτι όλη τη μέρα. Θέλω να γίνω γνωστή σ' όλον το κόσμο, να δώσω τα βιβλία μου στους ανθρώπους.

Ανώνυμο 1 Ραφαήλ Γ3

Αδερφέ μου, θα ήθελα να σου ζητήσω  δυο χάρες. 1) Σε παρακαλώ, φέρε μου μολύβια και χαρτί για να γράψω. 2) Σε παρακαλώ, μη δώσεις τα συγγράμματά μου στους δούλους, για να τα κάψουν, γιατί τα έχω σαν παιδιά μου. Άμα τους τα δώσεις, δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει!!!😢

Ανώνυμο 2 Μάρτα Γ1
Αδερφέ μου. Όλα αυτά τα χρόνια γράφω για τη ζωή μου, τα συναισθήματά μου και για τις επιθυμίες μου. Αγαπώ αυτό που κάνω και κανείς δεν να με αναγκάσει να σταματήσω. Εύχομαι να με καταλάβεις μια μέρα.

Εκτός βέβαια από το sms  η Ελισάβετ Μουτζάν έγραψε κι ένα  σκωπτικό ποίημα...
(Νίκος Δ. Γ3)
Πάλι, καλέ μου αδελφέ, σου γράφω,
 τα προβλήματα μου να εκφράσω
και σήμερα, στο σύντομο το  sms  αυτό.

Κατ΄αρχάς, εγώ το δικαίωμα σας αυτό ,
το αντρικό, να μιλώ, αποζητώ,
 στο μάταιο κόσμο ετούτο,
γράμματα να σταματήσω πια,
 εδώ να γράφω  σιωπηλά.
Γεια σου, Φανφάρα Φαφλατά!

 Έπειτα ώστε γραπτά να δημιουργώ,
χαρτιά, μολύβια και στυλά εγώ
δώρο απ΄τα Jumbo θέλω να δω
κάτω από το δέντρο το χριστουγεννιάτικο.

Και κλείνοντας το sms  αυτό το ταπεινό,
μονάδες χρειάζομαι κατεπειγόντως εγώ,
κι άλλα πολλά σ' αυτό να στέλνω...

.... και μάλλον της είχαν τελειώσει ήδη οι μονάδες κι είχε μόνο ένα γραμματόσημο, γιατί έστειλε κι αυτά εδώ τα γράμματα:
Βασίλης Α.  Γ2
Αγαπημένε μου αδερφέ
   Αυτήν την ώρα που σου γράφω η καρδιά μου πλημμυρίζει από χαρά. Η είδηση του ξεσηκωμού και ο αγώνας των συμπατριωτών μας για την ελευθερία, κάνει την καρδιά μου να φτερουγίζει. Όχι, όμως για πολύ, γιατί δεν σου κρύβω πως από τότε που έγινα από κορίτσι γυναίκα νοιώθω βαριά καταδικασμένη. Και δεν χρειάζεται να σου εξηγήσω γιατί. Γνωρίζεις πως οι γυναίκες στερούνται την δυνατότητα για όμορφα και δημιουργικά πράγματα. 
     Είναι σκληρό όταν περιορίζει κανείς έναν άνθρωπο μέσα σε τέσσερις τοίχους και τον αναγκάζει να ζει όπως η κοινωνία προστάζει. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να σκλαβώνει της ζωή του άλλου, λέγοντας του πώς πρέπει να φέρεται να ντύνεται και, γενικότερα, να εκφράζετε. 
    Εγώ, αδερφέ μου, σε ένα βαθμό είμαι πιο τυχερή από άλλες γυναίκες. Εκφράζομαι μέσα από τα γραπτά μου που είναι για μένα τα παιδιά μου. Αλλά τι θα απογίνουν όταν εγώ θα χαθώ; Πρέπει κάτι να σκεφτώ, κάτι να αλλάξω ώστε να έχουν άλλη τύχη. Να δοθούν σε αυτούς που θα τα αγαπήσουν και θα τα προστατεύσουν.  Να δοθούν στους τολμηρούς αλλά και στους δειλούς, για να πάρουν δύναμη και θάρρος για τον αγώνα που πρέπει να κάνουν για την ελευθερία! 
  Θα ήθελα, αδερφέ μου, να είσαι ένας από αυτούς! Αν ήσουν ένας από αυτούς θα  είχες δώσει τον  αγώνα για την δική σου ελευθερία και μόνο τότε θα γνώριζες την αξία που έχει για κάθε άνθρωπο! 

Μιχάλης Γ3
Αγαπημένε αδερφέ μου. Έριξα πολύ σκέψη σε τούτο το θέμα. Καταλαβαίνω ότι έχεις αντίθετη άποψη ως προς το πώς πρέπει να ζω τη ζωή μου. από τη δικιά μου Όμως εγώ δεν μπορώ να ζήσω τη ζωή μου παντρεμένη με έναν άντρα όχι της επιλογής μου, κλεισμένη σε ένα σπίτι φροντίζοντας αυτόν και το παιδί που θα πρέπει να κάνουμε. Και εφόσον δεν είναι επιλογή μου το να μην παντρευτώ,  η επόμενη επιλογή μου είναι να ζήσω στο μοναστήρι ως καλόγρια. Τα πράγματα που έχω να κάνω ίσως να μην αντιστοιχούν σε μια γυναίκα, αλλά εγώ θέλω να μορφωθώ, να καλλιεργήσω τον πνευματικό μου χώρο αλλά και να εξερευνήσω τον κόσμο και να βοηθήσω όπως μπορώ στην Επανάσταση!

 Τέλος πάντων, αφού πρόκειται για εναλλακτικό σύμπαν, ας δώσουμε στην ιστορία και το χάπι εντ που της αξίζει... Ο αδερφός της Ελισάβετ Μουτζάν, λοιπόν, συγκινήθηκε από τα μηνύματα της αδερφής του και αποφάσισε όχι μόνο να τη βοηθήσει να διαφύγει στην Ιταλία, αλλά να τη συνοδεύσει κιόλας, ώστε να σπουδάσει μπαλέτο, κάτι το οποίο ήταν ο κρυφός κι ανομολόγητος πόθος του. Έτσι τα δυο αδέρφια πήραν το φέρι μποτ για το Μπάρι και στο κατάστρωμα παίζαν με τις κιθάρες τους και τραγουδούσαν το παρακάτω τραγούδι:

Κι αυτό δεν είναι εικασία, έχω αποδείξεις:

Άγγελος Γ2
Αδερφέ μου, μου έχεις λείψει πάρα πολύ. Συγγνώμη που δεν σου έχω γράψει τόσο καιρό. αλλά εδώ στην Αμερική αρέσουν πολύ στον κόσμο τα βιβλία μου και γράφω συνεχώς . Είμαι πολύ χαρούμενη εδώ γιατί μπορώ να γράφω και να προσέχω τα παιδιά μου ταυτόχρονα. Επίσης, έχω μάθει την περιοχή και μπορώ να περπατάω  ελεύθερα. Είμαι πολύ ευτυχισμένη στην καινούργια μου ζωή. Ελπίζω να είσαι κι εσύ χαρούμενος για μένα. Περιμένω ανυπόμονα την επόμενη φορά που θα βρεθούμε και σ[ αγαπάω πολύ. Η άχρηστη αδερφή σου, Ελισάβετ Μουτζάν... 😜


Άλλες αναρτήσεις του ιστολογίου για την Ελισάβετ Μουτζάν: Εδώ  , εδώ, εδώ , εδώ , εδώ , εδώ  κι εδώ
   
Και για να δικαιολογήσω  και τον τίτλο της ανάρτησης ας τελειώσουμε με μια άλλη "Οικογενειακή υπόθεση".

Δεν υπάρχουν σχόλια: