Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Κυριακή 7 Μαΐου 2017

Γράμματα στον Όμηρο (από την Ήρα, τη Θέτιδα, την Αφροδίτη, την Ελένη και την Ανδρομάχη)

    Οι μαθητές του Β3 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου ασχολήθηκαν στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας με τον τρόπο που παρουσιάζεται η γυναίκα στην Ιλιάδα.
      Διερευνώντας ανά ομάδες μια γυναικεία φιγούρα και ως τάξη τις αναφορές της Ιλιάδας  στις αιχμάλωτες γυναίκες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες στην Ιλιάδα διαγράφονται με συγκεκριμένους, στερεοτυπικούς ρόλους, συχνά αρνητικούς ή κωμικούς, και πάντα παρουσιάζονται,
Μου λες κουράστηκες δεν θες να περιμένεις, είκοσι χρόνια το ίδιο φόρεμα να υφαίνεις
λιγότερο ή περισσότερο, ως  παθητικές φιγούρες που εξαρτώνται από άνδρες. Η Θέτιδα είναι η υπερπροστατευτική μάνα που κάνει όλα τα χατίρια του κανακάρη της με τις υψηλές της γνωριμίες, η Ελένη είναι η επιπόλαιη βαμπ, μια γυναίκα-πειρασμός που δεν ξέρει τι θέλει και στη ποδιά της σφάζονται παλληκάρια, πράγμα που  ίδια  το βλέπει ως κάτι φυσικό, η Ήρα η γκρινιάρα σύζυγος που θέλει το μπερντάχι της για να στρώσει, η Αφροδίτη η χαζή ενζενί που τρώει τα μούτρα της (εντάξει, το νυχάκι της) όταν άτσαλα πάει σώσει τον γιό της, γίνεται  κόσμου ο περίγελος και τρέχει στη μαμά της που την παρηγορεί λέγοντας να κοιτάει τη δουλειά της άλλη φορά,  η Ανδρομάχη η δυναμική γυναίκα με την κοινή λογική που είναι φυλακισμένη στα ενδύματα της "γυναικείας της σκλαβίας", για να θυμηθώ και την Μουτζάν... Για τις αιχμάλωτες γυναίκες-λάφυρα αφήστε το καλύτερα....
  Μετά από το τέλος της διαδικασίας,  κάθε ομάδα ανέλαβε να γίνει η φωνή της ηρωίδας με την οποία ασχολήθηκε. Έτσι κάθε γυναίκα, θεά ή θνητή,  είχε τη δυνατότητα να γράψει ένα γράμμα στον Όμηρο στο οποίο θα εκφράζει τα παράπονά της για τον τρόπο με τον οποίο την παρουσιάζει,  αποκαλύπτοντας παράλληλα  και τον πραγματικό της εαυτό....
Ας  τις ακούσουμε...  (Προοικονομώντας να πω ότι μου έκανε εντύπωση πόσο ταιριαστή με το στερεοτυπικό χαρακτήρα της  εκάστοτε  ηρωίδα τους είναι οι προσφωνήσεις/αποφωνήσεις - ή  η έλλειψη αυτών-  που διάλεξαν τα παιδιά, if you know what i mean...)

Ελένη (Σάββας Σ.. Σάββας Λ., Σοφία, Μιχαήλ Άγγελος ) 
Αγαπητέ Όμηρε
   Σου στέλνω αυτήν τη επιστολή για να σου εκφράσω τα παράπονά μου. Αρχικά, θέλω να σου μιλήσω για το πως με παρουσιάζεις στην Ιλιάδα. είμαι για σένα απλά μια επιπόλαιη γυναίκα, όμορφη σαν θεά που πηγαίνει με διαφορετικούς άνδρες. Αυτό δεν είναι δίκαιο! Πιστεύω πως και είμαι πολύ μετριόφρων,  και πολύ σεμνή με τους άντρες.
  Δεν θα ήταν πρέπον να με παρουσιάσεις ως αλανιάρα γυναίκα μπροστά στο κοινό! Συνεχώς με έχεις να πλέκω αυτό το βίαιο υφαντό. Έχω  κι εγώ δικαιώματα και δεν θέλω να με κακολογείς! Όλες οι γυναίκες πρέπει να είναι ελεύθερες και να έχουν δικαιώματα. Είμαι μόνο μια γυναίκα-βραβείο για σένα, τους Αχαιούς και τους Τρώες. Θέλω να είμαι κάτι παραπάνω! Δεν θέλω να είμαι η κοπέλα που μιλάνε για αυτή και λένε κακά πράγματα στα κρυφά! Θέλω,  αν μπορείς κι εσύ, να τα αλλάξεις αυτά τα πράγματα.
                                                                                                              Με εκτίμηση
                                                                                                               Το δημιούργημά σου, η Ελένη



Ανδρομάχη (Αγγελική, Γαβριήλ. Ραφαήλ, Ίλια )
 Αγαπητέ Όμηρε
   Σου γράφω αυτό το γράμμα για να σου εκφράσω τα παράπονά μου για το πως με παρουσιάζεις στην Ιλιάδα.
     Χαίρομαι που με περιγράφεις δυναμική, αλλά θα ήθελα και κάτι παραπάνω.Είμαι μια μάνα η οποία φοβάται για το μέλλον της οικογένειάς της και, δυστυχώς, δεν μπορεί να κάνει τίποτα γι΄αυτό. Λόγω του φύλου μου, δεν μπορώ να εκφραστώ ελεύθερα και να δράσω σωστά. Δεν έχω το χρόνο να σκεφτώ κάτι που θα με βοηθήσει. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να ελπίζω υπομονετικά.
      Θα ήθελα να μην ήμουν τόσο άτυχη  για να μην χάσω όλην την οικογένειά μου. Επίσης, θα ήθελα να ήμουν πιο πειστική και πολυμήχανη ώστε να μπορώ να σώσω την οικογένειά μου. Θα ήθελα μαζί με τον άντρα μου να βλέπω το παιδί μου να μεγαλώνει. Να έχω το χρόνο να εκφραστώ και να   αλλάξω τα πράγματα.
   Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου. Ελπίζω να το διαβάσεις και να κάνεις κάτι γι' αυτό.
                                                                                                                                 Με αγάπη
                                                                                                                              Ανδρομάχη


Θέτιδα (Λίζα, Ραφαέλα, Γιώργος, Μιχάλης)
Αγαπητέ Όμηρε
   Η ιστορία σου είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά δίνεις την εντύπωση ότι είμαι κακή μητέρα, βοηθώντας το γιό μου να σκοτωθεί στον πόλεμο, ακόμα κι αν το θέλει ο ίδιος για την υστεροφημία του. Δεν είμαι υπηρέτριά του, ούτε θέλω να σκοτωθεί, απλά είμαι εγκλωβισμένη στα αισθήματά μου και στην αδυναμία μου ως γυναίκα.
    Φαίνομαι αδύναμη και και ανίκανη που κατέφυγα στον Δία για να βοηθήσω τον Αχιλλέα, αλλά το έκανα γιατί με έχεις κάνει να μην είμαι σε θέση να κάνω εγώ κάτι, καθώς είμαι γυναίκα. Φαίνεται πως τρέχω συνέχεια για τους άλλους, ωστόσο έχω και γω γνώμη. Σεβάσου τη.
   Σε παρακαλώ, μην με παρεξηγήσεις. Μου αρέσει πολύ το έργο σου.
                                                                                                                                   Με σεβασμό
                                                                                                                                    Θέτιδα.


Ήρα (Ορέστης, Ακίρα, Χρήστος, Άγγελος)
Όμηρε
   Θα  ήθελα να σου πω πώς αυτά που γράφεις για μένα είναι προσβλητικά και δεν περιγράφουν ακριβώς τον  αληθινό μου εαυτό.  Δεν γίνεται να με παρουσιάζεις σαν απλή, ζηλιάρα γυναίκα. Στο κάτω κάτω είμαι θεά και απαιτώ να λες για μένα τα καλύτερα. Εγώ προσπαθώ να είμαι καλή και να συζητάω τα πάντα με τον άντρα μου, αλλά εκείνος με απορρίπτει συνεχώς και παίρνει πρωτοβουλίες από μόνος του. Άσε που αντί να βοηθάει τους Αχαιούς, εκείνη η κακιασμένη, η Θέτιδα, τον έπεισε να χάνουν για χάρη της. Για αυτό  νοιώθω αδικημένη και γίνομαι οξύθυμη .
   Θα ήθελα από δω και στο εξής να λες καλύτερα λόγια για μένα και υπόσχομαι πως θα αποτελώ το καλό παράδειγμα και δεν θα θυμώνω.



Αφροδίτη (Νίκος, Καλλιόπη, Άννα, Χρύσανθος)
Αγαπητέ Όμηρε
  Εδώ Αφροδίτη. Σου γράφω έξαλλη αυτό το γράμμα, μέχρι και το νύχι μου έσπασα από τα καμώματά σου.  Στο έργο σου κυριολεκτικά με ξεφτίλισες. Με ποιο δικαίωμα με παρουσιάζεις ως μια αποτυχημένη και μυγιάγκιχτή;  Και το χειρότερο; Αυτό το κόκκινο φόρεμα με παχαίνει. Αυτό δεν θα περάσει έτσι! Θα σε βγάλω στα κανάλια!
   Στο επόμενο έργο σου θα είμαι πρωταγωνίστρια, θα έχω το δικό μου καμαρίνι γεμάτο ρούχα από τη νέα κολεξιόν και μια μηχανή για νέκταρ-εσπρέσο. Επίσης, θέλω δικό μου μακιγιέρ και κομμωτή. Αν δεν γίνουν όλα αυτά, θα φωνάξω τον μπαμπά! Αχ τα νεύρα μου, αργεί  αυτός ο Ερμής να μου φέρει τα τακούνια  μου...
                                                                                                                            Αυτά από μένα
                                                                                                                                  Τσάο


Υ.Γ.: 
Μετά την κατάληψη της Τροίας, ο Αίος ο Λοκρός βιάζει την Κασσάνδρα. Ερυθρόμορφο κύπελλο, περ. 440-430 π.Χ., Μουσείο του Λούβρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: